Många golfare säger att CBD är en hole-in-one för deras spel

Professionell golf är tillsammans med MM den mest cannabisvänliga sporten i världen idag. Medan olympier och idrottare i andra sporter fortsätter att vara avstängda för cannabisbruk, har flera proffsgolfare och Professional Golf Association (PGA) till stor del anammat CBD och dess globala marknadsvärde på 2,8 miljarder dollar.

Ändå finns det skepsis kvar eftersom bandet mellan pro golf och CBD verkar stärkas med tiden.

Flera toppnamn inom CBD och golf har kommit ihop de senaste åren.

cbdMD, Inc. (OTC: YCBD) har en rad idrottare, inklusive tvåfaldiga Masters-vinnaren Bubba Watson, som samarbetade med företaget 2019. Cativa CBD lade till 2009 års Rookie of the Year, Marc Leishman, som en global talesman som år också.

Affären tillkännagavs trots att PGA berättade för Marijuana Moment att den varnade spelare för CBD -användning i april 2019.

Kadenwood och dess atletcentrerade varumärke Level Select tillagde 2015 Players Championship-vinnaren Rickie Fowler som varumärkesambassadör 2020. År 2021 skrev Catriona Matthews OBE på som varumärkesambassadör för Storbritanniens Golfers CBD-märke

Erick Dickens, Kadenwood VD och medgrundare, sa att Fowler är ett av flera idrottspartnerskap ”som illustrerar varumärkets engagemang för att integrera CBD i den vanliga sportvärlden.”

Vissa tar sitt engagemang vidare. Tioåriga LPGA -proffs, Amelia Lewis blev investerare och vice vd för CBD -märket Zeal Pure – ett varumärke som drivs av hennes mamma. Andra inkluderar Darren Clarke, 2011 Open Championship -vinnare, som lanserade sitt Darren Clarke CBD -märke i juli 2021.

PGA -turnén blev också involverad, med PlusCBD Oil, ett CV Sciences, Inc (OTC: CVSI) företag, som tillkännagavs som sponsor för Farmers Insurance Open i januari 2020. PGA gick också med på ett treårigt partnerskap, sponsring och utbildning med det europeiska CBD-märket Cannaray det året.

Varför golfspelare och professionella turer vänder sig till CBD

Golfare använder ofta CBD för att behandla psykiska och fysiska smärtor som alla andra konsumenter gör.

Alan Rownan, sportchef på Euromonitor International, sa att profilen för en genomsnittlig golfare är en idrottare som ofta spelar in i sina pensioneringsår och skiljer den från de flesta andra sporter.

Rownan sa att de påstådda fördelarna behandlar långsiktiga symptom som golfare möter när de åldras.

Han tillade att CBD -acceptans spelar in i sportens senaste initiativ för att växa spelet. ”Ur marknadsföringssynpunkt handlar det om hur man blir mer progressiv”, sade han.

Ändå sa han att sportens CBD -anslutning måste växa för att möta sponsringsavtrycket från finans- och försäkringssponsor, som Euromonitor rapporterar är över 10% av erbjudandena över de globala turerna. Konsumenternas hälsa stod för bara 1%.

Läs hela artikeln här